Har du redan ett ID?

Logga in till Brf Jasminen - tryggt och säkert

Har du inget ID?

Skapa inloggning till Brf Jasminen - enkelt och gratis

Vad är det här?

Denna sida är ansluten till och drivs med hjälp av Socinets plattform.
När du har ett Socinet ID kan du använda det på alla Socinet-anslutna sidor. Läs mer



Felanmälan - fastigheten

Fel som gäller gemensamma ytor som exempelvis innergården eller trappuppgång anmäls i första hand till styrelsen.

Garantitid

Garantitiden för byggnadsarbeten är fem år. För vitvaror, blandare/vs-armaturer och ytskikt som målning och tapet är garantitiden två år. Under denna tid har du rätt att få eventuella funktionsfel åtgärdade såsom fel på värme, ventilation och el. Garantibesiktningen görs cirka två år efter slutbesiktningen. Din lägenhet kontrolleras då återigen av besiktningsman. Du får i god tid besked om när besiktningen kommer äga rum. Entreprenaden anses avslutad efter godkänd slutbesiktning.

Efter garantibesikningen anmäls fel som täcks av garantin skriftligen enbart av bostadsrättsföreningens styrelse till JM på webbformulär ”Reklamation år 3-5 ” som finns här.

Hiss

Vid fel på hissen, kontakta leverantören Kone direkt på telefon 0771-50 00 00.
Om hissen stannar -tryck på larmknappen i mer än 10 sekunder, då går larmet direkt till Kones Servicecenter som meddelar den närmaste jouren för att åtgärda felet.
 

Brf Jasminen
brfjasminen.se
JM - Hus att trivas i
www.jm.se